LEGAT PÅ SJUKHUS

Igår hände något som inte var speciellt kul, jag fick en allergisk chock och blev tvungen att åka in på akuten. Det började med att jag blev bjuden på en bulle av en liten tant (jag jobbar på hemtjänsten) och det måste ha varit jordnötter på den eller jordnötssmör i den bullen för jag kände av det direkt i halsen. Dum som jag var så brydde jag mig inte om det utan fortsatte jobba fram tills lunch för att jag inte visste vad jag skulle göra med alla besök jag skulle till.. Började må sämre och sämre, halsen kliade och höll på svälla igen. Vilket resulterade i en allergisk chock och jag blev tvungen att åka in på akuten. Där fick jag massa sprutor, adrenalin och syrgas plus massa annat som jag inte visste vad det var för något. Efter ungefär en timme mådde jag bra igen men eftersom vissa får en till chock 12 timmar efter den första så var jag tvungen att stanna på sjukhuset och sova där. Så varje timme kom dom och testade blodtrycket, syretillförsen och feber. Det var det, får jag i mig jordnötter igen så kommer jag åka in på en gång istället för att vänta flera timmar haha.
 
Dom bjöd i alla fall på en väldigt god frukost på sjukan, hallonkräm + grädde var helt klart favoriten!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hoppas du mår bättre!! :)

Nu har jag i alla fall hamnat i Umeå så vi får ta och ses snart! :D

2013-06-22 @ 10:37:34
URL: http://esh.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0